Nordeuropas største street-art festival inviterer indenfor

Sidste års street-art festival var en kæmpe succes med over 100.000 besøgende og i år gentager Galleri Grisk succesen under Aarhus Festuge, hvor 20 international anerkendte street-art kunstnere udsmykker Frederiks Allé for øjnene af publikum.

Under Aarhus Festuge giver Galleri Grisk alle interesserede muligheden for at smage på alt, hvad street-art verdenen har at tilbyde. 20 internationalt anerkendte kunstnere vil udsmykke Aarhus centrum med undergrundskunst, der søger at gøre op med den reaktionære forestilling om, hvad kunst er og hvor den skal opleves.

Gennem hele festivalen giver direktør for Galleri Grisk Mads Fredberg rundvisninger, der giver et unikt indblik i en ellers lukket verden og fortæller historier om kulturen mens kunsten udfoldes af kunstnere, som CMP One, SWET og Aarhus’ egen Peter Birk. Normalt skabes street art i nattens mulm og mørke uden publikum, men på Aarhus Street-Art Festival bliver publikum inviteret med til at følge processen og se kunsten blive skabt på 5x2 vægge stillet op til festivalen.

galleri grisk, street art, graffiti, kunst, udsmykninger, galleri grisk, street art, graffiti, kunst, udsmykninger, galleri grisk, street art, graffiti, kunst, udsmykninger, graffiti kunst, aarhus galleri, facadeudsmykninger, galvkunst, kunst til vægge, kunst til virksomheder

Ikke alene har man mulighed for at følge den kunstneriske proces, man har også mulighed for at få et vindue ind i kunstnerens tanker og visioner for disse unikke kunstværker. ” Det vigtigste er blot, at publikum får mulighed for at følge kunstværkets proces og kunstnernes håndværk på tættest hold. Den tætte relation publikum og kunsterne har under en street art-festival er unik og dialogskabende” mener Mads Fredberg.

Hvis man føler sig inspireret kan man dykke længere ned i street art og fordybe sig i endnu flere værker i Ridehuset, hvor Galleri Grisk udstiller endnu flere værker. Har inspirationen også ramt de mindste i familien, kan de også få lov til at udsmykke Frederiks Allé, dog på en mindre permanent måde, nemlig med kridtstreger.

Praktik info:

Aarhus Street-Art Festival 1. september – 9. september i Rådhusparken.

1. sep. kl. 10:00 - 22:00

2. sep. kl. 10:00 - 22:00